İlginizi Çekebilir
Oyunfor Genel Müdürü Mehmet Dumanoğlu İle Oyun Sektörü Hakkında Röportaj!
  1. Ana Sayfa
  2. Genel

Oyunfor Genel Müdürü Mehmet Dumanoğlu İle Oyun Sektörü Hakkında Röportaj!

+ - 0
Merhaba sevgili okurlar! Bugün sizlerle Oyunfor.com Genel Müdürü Mehmet Dumanoğlu ile Türkiye’deki oyun severlerin tüketim alışkanlıkları hakkında konuştuk.
Oyunfor Genel Müdürü Mehmet Dumanoğlu İle Oyun Sektörü Hakkında Röportaj!

1. Kendinizden ve oyunfor.com’dan kısaca bahsedebilir misiniz?

Küçük yaşlarda başlayan oyun ilgisi; Atari, konsol, PC derken benim için her geçen yıl daha ilgi çekici bir aktiviteye dönüştü. 2011 yılında, ülkemizdeki oyun sektörünün gelişmesi ve oyuncu ihtiyaçlarının karşılanması amacıyla kurulan oyunfor.com projesi ile tanıştım. Bu proje beni en az oyunlar kadar heyecanlandırdı ve projeye dahil oldum. 10 yıldır oyunfor.com’un her bölümünde çalışma şansım oldu. Şu anda oyunfor.com’un Genel Müdürü’yüm.

Oyunfor, Türkiye’deki oyun sektörünü geliştirmek, oyunculara kaliteli hizmet ve uygun fiyatlar ile avantajlar sağlamak ve oyun firmalarına Türkiye pazarını tanıtarak firmalara satış kolaylığı sağlamak amacı taşıyan bir projeydi. Her geçen yıl bu doğrultuda ilerleyerek oyun sektöründe önemli bir değer haline geldi.

Oyunfor 2021 yılı itibariyle; Google Play, Tencent, Electronic Arts (EA), Gameforge, Netease, Microsoft, Ubisoft, Konami, Bethesda, Capcom, Riot Games, PUBG Corp, Paradox, Techland, Travian, Sega dahil olmak üzere 65 oyun firmasının Türkiye’deki yetkili satıcısı. Firmalara pazarı tanıtmasının yanında, oyunlarını ülkemizde TL fiyatlandırmasıyla satmasında da önemli rol oynamıştır.

2. Türkiye’deki oyuncu kitlesini nasıl tanımlarsınız? Dünya geneline baktığımızda göze çarpan bariz farklılıklar var mı?  

Ülkemizde özellikle son yıllarda kadın oyuncu sayısında ciddi bir artış yaşandı. Yine 30 yaş ve üzeri oyuncuların sayısı da her yıl artmakta.

               2019   2020 2021

Kadınlar %31 %30     %32             

Erkekler %69 %70   %68             

                  2019 2020 2021

18-21 Yaş %22 %11     %12              

21-30 Yaş %46    %42  %43              

30+ Yaş %32    %47 %45

Dünya genelinde ve ülkemizde oynanan oyunlar arasında bir paralellik olduğunu söyleyebiliriz ancak ülkemizde çok oyunculu, yani grup halinde oynanabilen oyunların -‘sosyal’ bir ülke olduğumuzdan- daha çok ilgi gördüğünü söyleyebiliriz. Tür bazında değerlendirmek gerekirse; FPS, MMORPG ve futbol kategorisindeki oyunların daha çok tercih edildiğini söylemek mümkün.

3. Türkiye’deki oyun severlerin tüketim alışkanlıklarını merak ediyoruz. Türk oyun severler en çok neye para harcıyor? Ve bu alışkanlıklar zaman içinde değişim gösterdi mi / gösteriyor mu? Kur dalgalanmaları, teknolojik gelişmeler ve popüler kültür gibi faktörler Türk oyun severlerin alışkanlıklarında majör değişimlere yol açıyor mu?

Akıllı telefonların yaygınlaşması, mobil oyunların ücretsiz indirilebilmesi, kolay erişim ve zaman – mekan fark etmeksizin oynama imkanı, mobil oyunların ülkemizde hızla yaygınlaşmasını sağladı.

Son yıllarda PC ve konsol oyunlarının fiyatlarının fazlasıyla artması oyun severlerin alışkanlıklarının değişmesine sebep oldu ve 2020 yılı ile beraber PC ve konsol oyunları kategorilerinde satışlar azalmaya başladı.

                   2019   2020 2021

PC             %23      %18  %17

Konsol       %28      %27  %25

Mobil         %49     %55     %58        

4. Türkiye’de oyunseverler en çok hangi ödeme kanallarıyla alışveriş yapıyorlar?

Ülkemizde oyun alışverişlerinde kredi kartı kullanımı özellikle son yıllarda çok artmaya başladı. Havale / EFT de yine çok kullanılan ödeme yöntemleri arasında.

başladı. Havale / EFT de yine çok kullanılan ödeme yöntemleri arasında.

                                         2019   2020     2021

Kredi Kartı            %65      %78      %82

Banka Havele / Eft      %21      %17     %12

Mobil Ödeme           %5        %1       %0,5

Ön Ödemeli Kartlar        %6        %2       %1,5

Diğer Ödeme Kanalları  %3        %2       %4

5. Günümüzde neredeyse her güne yeni bir teknolojik gelişmeyle uyanıyoruz. Oyun dünyası özelinde konuşmak gerekirse; oyunlar, platformlar ve buna bağlı olarak oyun oynama alışkanlıkları küçük zaman dilimlerinde büyük değişimler gösterebiliyor. Oyun sektörünün önümüzdeki 10 yıllık sürecini nasıl görüyorsunuz?

Oyun sektörü, hızlı gelişen teknolojik yeniliklere hızlıca ayak uydurabilen hatta bu gelişmeleri ‘hızlandırabilen’ sektörlerin başında geliyor. Oyun severlere gerçekçi bir oyun deneyimi sunabilmek adına teknolojinin tüm sınırlarının zorlandığını söyleyebiliriz. VR teknolojisinin gelişmesiyle beraber yakın gelecekte bu deneyim çok daha gerçekçi ve etkileyici bir hal alacaktır. Bunun yanı sıra, önümüzdeki 10 yıllık süreçte majör değişimin oyunlardan ziyade platformlar özelinde gerçekleşeceğini düşünüyorum. Bildiğiniz gibi bulut oyun sistemleri gün geçtikçe yaygınlaşıyor. Artık oyun severler güçlü donanımlara ihtiyaç duymadan cüzi abonelik ücretleriyle diledikleri oyunu seçip oynayabiliyor. Bulut oyun sistemlerinin yaygınlaşmasıyla beraber; oyun platformları, oyun pazarlama stratejileri ve dolayısıyla da oyun oynama alışkanlıkları büyük başkalaşımlar gösterebilir.

Soruları yanıtlayan ve röportajın oluşmasına katkı veren Oyunfor Genel Müdürü Mehmet Dumanoğlu‘na teşekkür ediyoruz.

Oyunfor Genel Müdürü Mehmet Dumanoğlu İle Oyun Sektörü Hakkında Röportaj!


Diğer haberlerimize buradan ulaşabilirsiniz!

Bültenimize Katılın

Hemen ücretsiz üye olun ve yeni güncellemelerden haberdar olan ilk kişi olun.

Yazar Hakkında

5 yaşında bilgisayarla tanışmış, teknoloji, oyun ve müziğe yoğun ilgi duyan; her şeyden bir parça kapmış kimse.

Yorum Yap